Week 1! - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Bas Jansen - WaarBenJij.nu Week 1! - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Bas Jansen - WaarBenJij.nu

Week 1!

Blijf op de hoogte en volg Bas

15 Juni 2015 | Verenigde Staten, California

De eerste week!!
Na een lange vlucht van 11 uur kwam ik aan in Los Angeles. Toen ik bij de bordercontrol stond te wachten zag een een meisje in tranen met een backpack die de toegang werd geweigerd. toen ik dat zag werd ik wel even zenuwachtig. Maar gelukkig was bij mij alles in orde.
Ik nam de taxi naar samesun hostel waar ik tot zaterdag ochtend ben gebleven. Het hostel zit direct aan de boardwalk van venice beach, wat ook aan het stand zit. De mensen die in dit hostel verblijven zijn grotendeels ook solo backpackers. Savonds zitten de meeste mensen in de meeting room. Omdat ik verder niemand kende had ik telkens het gevoel alsof je op een verjaardag bent waar je niemand kent, maar omdat bijna iedereen dit heeft maakte het dat juist zo leuk. Ik heb er al veel mensen leren kennen en verschillende verhalen gehoord over reizen in Amerika. Ik heb ook nog geprobeerd om een biertje te halen aan een bar met mijn rijbewijs. daar staat mijn geboorte datum genoteerd als 5-10-94, voor amerikanen 10 mei dus ben ik daar 21. Maar ze krijgen daar blijkbaar training in en vervolgens werden we er samen uitgegooid. Alsnog was er iemand zo vriendelijk om voor ons bier te halen bij een supermarkt :)
Zaterdag werd ik opgehaald door karen, familie van iemand die ik ken in apeldoorn! We hebben samen een hike gelopen en daarna heeft zij mij met de auto beverly hills, hollywood en downtown LA laten zien. Erg gaaf!! Savonds ben ik met de greyhound bus richting merced gegaan ( Merced, known as the "Gateway to Yosemite - wikipedia) om vervolgens naar yosemite te gaan. Alleen ik was erg moe en lette daarom niet goed op en stapte daarom paar haltes te ver uit. dus nu zit ik in Turlock.. ( ik moest om 5 uur sochtends nog dik 3 uur lopen/zoeken naar een motel!!) Na Yosemite ga ik naar San Francisco waar ik 26 juni mee ga doen aan een bus tour van 16 dagen. Ik zal de route beschrijving uploaden tussen de foto's!
Natuurlijk heb ik nog veeel meer te vertellen maar dat bewaar ik voor in nederland :)
Bas

  • 15 Juni 2015 - 09:43

    Ron En Everdien:

    Hey Bas,

    Klinkt goed allemaal goed man geniet ervan we zijn benieuwd naar de foto's!
    En je volgende verhalen.

    Groetjes Everdien en Ron


  • 15 Juni 2015 - 11:58

    Henri Jansen:

    Fantastisch, leuk verslag hopelijk volgen er nog vele!!

    Grt vanuit Apeldoorn

  • 15 Juni 2015 - 12:24

    Ingrid:

    Hi Bas, super om zo een beetje mee te reizen met jou! Veel plezier en we kijken al uit naar je volgende verslag!!
    enne....pas goed op jezelf! :-)

    lieve groet Ingrid

  • 15 Juni 2015 - 14:44

    Leo Leffef:

    Goed zo Bas ,flink bezig.Ben beniewd naar wat komt.Succes.

  • 15 Juni 2015 - 17:22

    Eva Jansen:

    Heel veel plezier daar!

  • 15 Juni 2015 - 17:50

    Nell:

    Mooi verhaal, Bas!
    Geniet van Yosemite, het is er zo mooi!
    Doe in SF de groeten aan de zeehonden van Pier 39. 'k Vond ze altijd net een klas vol leerlingen als ze daar op hun vlondertje lagen.
    Relax and enjoy! Nell

  • 22 Juni 2015 - 15:01

    Rob & Yvonne:

    hoi bas leuke foto's en verslagen onwijs veel plezier nog en have a save trip groetjes van de rest uit doetinchem.

  • 22 Juni 2015 - 21:27

    Robin:

    Ey Bas,

    Al een aardig eerst verslag hahaha. Mooi dat je het naar je zin hebt.
    en damn wat is het mooi daar. Ik zie de andere verslagen nog wel binnenkomen

    gr Robin

  • 01 Juli 2015 - 21:15

    Greetje :

    Hoi Bas leuk te lezen wat je al mee gemaakt hebt. Stoer! Wel jammer dat je geen tijd hebt om te schrijven. Dan hoor ik het misschien wel als je tenminste weer op dinsdag naar Leo gaat!

  • 05 Juli 2015 - 20:30

    Jan & Leonie:

    Hey daar Bas, wat leuk om jouw reisverslag te lezen, zo te zien heb je al een heel avontuur beleefd! Super gaaf ! We blijven je reisverslag graag online volgen! Heel veel plezier the States en vooral genieten daar!
    Groetjes, ook van Sam! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Hallo! welkom op mijn waarbenjij nu profiel! Nadat ik in september mijn diploma had behaald ging ik een half jaar werken om geld te verdienen voor een reis door het westen van Amerika. Nu komt het allemaal wel erg dicht bij en heb besloten om via deze site iedereen op de hoogte te houden over waar ik ben en wat ik allemaal ga doen.

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 4001

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 02 September 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: