Yosemite, San fran & de bus tour!! - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Bas Jansen - WaarBenJij.nu Yosemite, San fran & de bus tour!! - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Bas Jansen - WaarBenJij.nu

Yosemite, San fran & de bus tour!!

Door: bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

09 Juli 2015 | Verenigde Staten, California


Hallo, hier weer een update!!
Na Los Angeles had ik besloten om naar Yosemite park te gaan en dat was m'n beste beslissing tot nu toe! Het was al donker toen ik er aankwam en moest de weg zoeken met mijn zaklamp. Ik had totaal geen idee waar ik heen moest want het is een aardig groot park. Gelukkig rijden er door het park bussen tot 23:00 die je gratis kan gebruiken. In de bus ontmoette ik Brendon en George. Brendon komt uit australie en george uit hongkong daarmee heb ik 4 dagen mee opgetrokken. Ik ging naar Yosemite met de intentie om er 1 of 2 nachten te blijven maar uiteindelijk zijn het er 5 geworden. Mede omdat het er erg mooi is en het er barst van de backpackers die grotendeels alleen gekomen zijn. Savonds mag je een kampvuur maken en aan een picknick tafel zitten naast je kampeer plek. snachts worden er ook dieren actief en dat hebben we gemerkt.. 2 keer was er een wasbeer die eten uit een tent probeerde te stelen en er zijn altijd hongerige eekhoorns om je heen. Ze zijn totaal niet bang voor mensen!! Na Yosemite ging ik met de amtrak trein naar San Francisco. de eerste 2 nachten sliep ik bij iemand die ik had ontmoet via couchsurfing.com. Daarna 2 nachten in het green tortoise hostel, die ook de bus tours organiseren. San francisco is erg mooi, het heeft veel weg van europese steden. En je kan overal te voet of met de bus komen!! veel beter dan LA. Ik zit nu al over de helft van de bus tour en heb al veel gezien. De Ruby mountains, Grand Tetons, Yellowstone, Salt lake city, Arches/Canyonlands Zion en Bryce. Ook stoppen we onderweg als we wat leuks zien zoals een rodeo of een leuk stadje. We zitten met 26 man in de bus inclusief 2 bus chauffeurs. De groep is erg leuk en de leeftijd verschild van 12 tot eind 50. De meeste zijn tussen de 20 - 35 jaar.. erg gezellig dus!! Savonds hebben we vaak een kampvuur. Wel worden we iedere ochtend rond 6:00 wakker gemaakt dus laat maken we het niet. Morgen ga ik naar de grand canyons. Ik heb me opgegeven voor een 2 daagse hike naar de bodem om daar te slapen en de volgende ochtend weer naar boven te klimmen, samen met 5 anderen. Volgens de buschaffeur is deze hike erg intens en stelt je fysiek en mentaal op de proef. Ik ben benieuwd.
Verder heb ik in bijna 1,5 maand heel veel mensen leren kennen van over de hele wereld. Ik kan al een goede wereld reis maken van alle adressen die ik aangeboden heb gekregen :-) 12 juli eindigd mijn reis in Las Vegas, daarna ga ik weer terug naar San Francisco met iemand van de bus tour voor een paar dagen. Hij heeft daar een kamer op de Berkeley school campus. Ik weet nog niet precies wat ik daarna ga doen, Waarschijnlijk kamperen!! volgende week upload ik wat foto's omdat ik weinig wifi heb, of bekijk ze op mijn facebook!!
Bas

  • 09 Juli 2015 - 06:17

    Henri:

    Hoi Bas!

    Leuk om alles hier nog eens te lezen!

    grt uit Apeldoorn

  • 09 Juli 2015 - 09:05

    Everdien En Ron:

    Hoi Bas goede berichten mooi dat je het goed naar je zin hebt geniet van alles wat daar te zien is, en veel nieuwe vrienden ontmoet klinkt allemaal goed!

  • 09 Juli 2015 - 10:59

    Ingrid:

    Hi Bas,

    Wat super leuk om te lezen allemaal!! Beetje jaloers ben ik wel hoor ;-)
    Succes met je twee daagse hike!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Hallo! welkom op mijn waarbenjij nu profiel! Nadat ik in september mijn diploma had behaald ging ik een half jaar werken om geld te verdienen voor een reis door het westen van Amerika. Nu komt het allemaal wel erg dicht bij en heb besloten om via deze site iedereen op de hoogte te houden over waar ik ben en wat ik allemaal ga doen.

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 3993

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 02 September 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: